söndag 18 december 2011

Vilken annorlunda födelsedag!


Snacka om att jag inte kommer glömma den här födelsedagen! Jag bestämde mig redan för en vecka sen att jag skulle ut och fiska på min födelsedag. Är ju inte varje år man kan fiska från båt den 18:e december... Och tänkte att ett nytt PB skulle vara en kul födelsedagspresent :) Och min kompis Evelina ville gärna med. Vi var båda taggade och trots att vi hade hört att det skulle bli snöstorm så var vi envisa och skulle helt enkelt ut!!! Hade ju hoppats på att det skulle bli kanonfiske men tyvärr så är nordanvinden sällan bra... Men jag måste säga att vi stod ut bra länge trots allt för det var ett jävla väder! Blåste och toksnöade! Jag har fiskat mycket men har aldrig varit ute i sånt skitväder förut. Kommer därför komma ihåg den här födelsedagen på både gott och ont :) När det snöade och blåste som värst tänkte jag att den här dagen ska jag tänka på när jag är ute nästa sommar och vertikaljiggar mitt i sommaren i 30 graders värme :)

5 kommentarer:

  1. Hahha,det var stark av er att komma ut i sånt skitväder : ) Jag vet hur det känns!

    En vinter för några år sen tog jag med en kompis på lite öringfiske. På den tiden fiskade han bara om jag tog med honom ut på fisken. Den dagen då vill skulle fiska så var det bitande kallt och blåsigt.

    Vi klev ur bilen och tacklade upp. När vi hade tacklat färdigt så hade jag frysit söner mina händer och han med för den delen fast han är en sumoi pojka. Jag sa att vi kanske borde åka hem nu och skita i att fiska. Han ville ta ett kast i alla fall nu när vi stod vid vattnet. Och vad tror ni händer, han drar en jäkla havsöring på första kastet. Jag tror bestämt att han hande fått bottennapp men han skriker att han har fisk på. Efter en stund visar sig en silverblank fisk. Öringen är verkligen en vacker fisk.

    Den dagen var det nog -15 och snön föll ner i horisontellt läge. Men vad gör man inte för lite fisketid. Och vi hade verkligen slagit rekord på kort fisketid. Om man bortser från de dagarna man glömt båtnyckeln hemma ;)

    //Mohammed

    SvaraRadera
  2. Haha... Ja det lät inte skönt, men ni fick i alla fall lite resultat så då måste det ju ändå ha varit värt det ;)

    SvaraRadera
  3. Det är alltid värt att komma ut och fiska! :D

    SvaraRadera
  4. Hej Cecilia!! GOD JUL & GOTT NYTT ÅR
    Du är sannerligen en sann sportfiskenörd "tummen upp" =))))

    Hm vi väntar på isen,men den lyser med sin frånvaro!!

    "skitfiske & kraftigt böjda spön"


    Mvh/David

    SvaraRadera
  5. Ja David, jag är sportfiskenörd ända ut i fingerspetsarna ;)
    God jul och gott nytt år!!

    SvaraRadera