fredag 16 december 2011

Härligt tjock gädda!!!



Det såg ut att bli behagligt väder idag med svag vind, så jag åkte ut med båten i Marma och hade kompisen Patrick Holmström med. Både Patrick och jag är uppväxta i Marma och nu när isen ligger ivägen för rampen så är det en fördel att vara från Marma eftersom det finns en ramp som användes när jag var liten och där ligger det inte nån is nu. Dit hittar man bara om man är en äkta Marmabo :) Idag var målet att få en fin gädda så jag kunde få ta lite härliga kort med kameran. Det var flötestrolling som gällde och vi körde med 2 flöten och 2 paravaner. Det visade sig tyvärr vara riktigt trögt fiske, men efter mycket väntan så dök äntligen en av paravanerna och Patrik fick ta det eftersom han satt närmast. Vi trodde först att det var en mindre gädda eftersom den bara följde med och inte gjorde några rusningar, men när den kom till båten så såg vi att det var en riktigt fin gädda. Den gjorde en rusning, sen var den jätteslö så jag lyfte upp den med gäddgreppet och vi blev båda häpna över hur tjock den var. Såg ut som att magen skulle sprängas! Den orkade förmodligen inte göra några fler rusningar eftersom den var så tjock.
Vi väger den och konstaterar att Patrick har fått nytt personbästa, jättekul! Den vägde 8 kg så han ökade på med 2.5 kg eftersom hans tidigare PB var 5.5 kg. Trots det tröga fisket så blev vi båda nöjda, han med sitt nya PB, och jag kunde ta många fina kort! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar