onsdag 21 december 2011

Är en utmaning att fiska från båt nu!





Idag är det årets mörkaste dag och det känns lite häftigt att ha fiskat från båt just idag :) Jag och min kompis Rikard Falk, även kallad "Superfalken" eller "laxkungen" åkte ut vid 9-tiden. När vi kom ner till hällholmen så var det lite tunn is här och där, men vi hade i grejerna. Flötestrolling, två spön med flöten och två paravaner. Jag fick åka slalom mellan isflaken och det blev lite svårt med tanke på bredden mellan paravanerna så jag föreslog att vi skulle dra upp allt och köra omkring i full fart och luckra upp isen med vågorna. Det blev bättre men man fick fortfarande ha koll på isflaken. Tyvärr så var inte fisket det bästa och efter ett par timmar provade vi på vanlig trolling istället. Jag hade med mig en strike pro och en westin som har legat i källaren jättelänge eftersom jag har glömt bort att jag äger en sån. Det tog bara 5 minuter så smäller det på på min westin, ingen bamsegädda, men kul att det högg på just det betet :) Dröjde bara 3 minuter så högg det igen på min westin, tyvärr tappad eftersom den verkade större... Idag var det uppenbart att det var vanlig trolling som funkade bäst, men vi upptäckte det tyvärr för sent. Vi fick några gäddor men tyvärr ingen stor. Jag hade nya kameran med mig och det var otroligt vackert nu med snön på träden så jag tog massor av kort. Det var som en svartvit film :) Imorgon blir det nya tag igen med Pirre Westin, min partner att ordna fisketävlingar :)

3 kommentarer:

  1. Kul att läsa hur du lägger ner kropp och själ på fisket. Det är imponerande hur duktig du är.

    SvaraRadera
  2. Hej Cecilia!!
    vanlig trolling kan vara bättre än flötestrolling en bekant fick 91st gäddor rätt så nyligen vid trolling med westins-jätte!!!

    "skitfiske & kraftigt böjda spön"

    Mvh/David

    SvaraRadera