fredag 2 december 2011

Gös-girlpower i Marma!!




Idag åkte jag och min kompis Evelina ut på Marmafjärden för att fånga storgädda. Vi är båda egentligen helfrälsta i Gösfisket, men det har varit trögt i Marma på sistone. Så vi åkte ut i våra flytoveraller för att flötestrolla med stora mörtar! Jag har ju lärt mig att flytoverall är ett måste nu efter mitt bad för ett par veckor sen...haha. Vi fick ett hugg efter en stund och sen en tappad, men gäddorna var tyvärr inte alls på hugget idag... Vi såg ingen annan båt som fick nåt heller...
Så vi bestämde oss för att testa lite gös istället, vertikaljigging förstås :) Hade inga förväntningar, men det tog bara 5 min så pangade det på på Evelinas spö, men tyvärr så tappade hon den, men vi blev båda taggade :) Sen var det nåt som var på mitt spö, tappad igen....dom var försiktiga. Men bara en minut senare så fick jag en fin gös. Och 5 minuter senare fick Evelina också en fin gös. Sen blev det 3 st till och vi tappade även 5 st.... Vi fick ingen bumling men dom gösar vi fick var tjocka och fina, alltså riktigt hungriga :). För två veckor så var gösarna supersmala. Så nu är dom verkligen på hugget igen, gäller att passa på nu innan isen kommer! ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar